READING SUBMSSIONS/논문심사규정

1. The Editor is in charge of all related to receiving and evaluating the submissions for publication in the Journal.

2. The Editor (the JAMS automatically) e-mails the submitter, acknowledging receipt of the submission upon receipt.

3. The Editor sends the submission to three readers after deleting the submitter's name and personal information for a publication evaluation.

4. The readers assess:1) Originality of the subject2) Creativity of methodology3) Clarity of thesis4) Connectivity between paragraphs5) Suitability of citations and supports6) Proper structure and density of the submission7) Clarity of sentences8) Appropriateness of form in the submission9) Suitability of the translations of the quotes from a different language10) Clarity of Abstract

5. The reader gives the submission one of the ratings: Publishable as it is; Publishable with revisions; Reevaluation after revisions; Rejected.

6. The submission that receives two ratings better than "Publishable as it is" and "Publishable with revisions" will be published.

7. The submission that receives a rating of "Reevaluation after revisions" cannot in principle be published in the current issue.

8. If the submission that has received "Reevaluation after revisions" is revised and submitted again, the Editorial Board begins the reading procedure again for the next issue.

9. The evaluation is put down on the Society Evaluation Form, as provided below.

10. When reading all the submissions is finished, the Editor calls an Editorial Board meeting, in which the editors will, based on the Readers' Evaluations, make decisions to or not to publish each submission.

11. The Editor informs the submitter of the Editorial Board's decision to or not to publish his or her submission by attaching the three readers' evaluations.

12. The Editor provides the submitter with a letter saying the submission will be published in the Journal, if he or she asks for it.

논문심사 규정
1. 원고의 접수 및 심사와 관련된 제반 사항은 편집위원장이 총괄한다.

2. 편집위원장은 게재신청 원고를 접수하는 즉시 투고자에게 <논문접수증>을 발급한다.

3. 접수된 논문의 게재 여부를 결정하기 위해 편집위원장은 논문제출자의 이름과 인적사항을 삭제한 뒤에 편집위원을 포함한 3인에게 심사를 의뢰한다.

4. 논문심사를 위촉받은 심사위원은 다음 사항을 고려하여 논문을 심사한다.
1) 논문주제의 참신성
2) 연구방법의 창의성
3) 논지의 명료성
4) 문단간의 연계성
5) 인용과 논증의 적합성
6) 논문의 구성과 밀도
7) 문장의 명료성
8) 논문형식의 적합성
9) 텍스트 번역의 적절성
10) 논문개요의 적절성

5. 심사위원은 "게재 가", "수정 후 게재", "수정 후 재심사", "게재 불가"의 4등급으로 해당 논문을 판정한다.

6. 심사위원 2인 이상의 "게재 가" 혹은 "수정 후 게재"로 평가된 논문만이 게재 대상이 된다.

7. "수정 후 재심사" 판정을 받은 논문은 원칙적으로 당해 호에 게재할 수 없다.

8. "수정 후 재심사" 판정을 받은 논문이 수정을 거친 후 다시 제출되면 편집위원회는 그 논문을 다음 호 게재신청 논문으로 간주하여 재심사를 진행한다.

9. 심사평은 편집위원회가 정한 논문심사양식이나 또는 이에 준하는 양식을 사용하여 작성한다. (한국예이츠학회 심사양식 참조)

10. 심사위원들의 논문심사가 모두 완료되면 편집위원회장은 위원회를 소집하여 논문심사보고서를 검토한 후 각 논문의 게재 여부를 결정한다.

11. 편집위원장은 게재신청 논문에 대한 편집위원회의 결정을 필자에게 통보해야 하며, 이때 심사위원 3인의 심사평 사본을 첨부한다.

12. 논문의 집필자가 학회지 발행 이전에 <논문게재증명서> 발급을 요청할 경우 편집위원장은 이에 응한다.